Vi har her lavet en liste over, de områder du især vil kunne forbedre din forretning inden for leasingadministration gennem automatisering. Derudover vil det være en fordel at lave processer omkring kommunikationen med kunderne.
Vi har lavet et cheatsheat, som kan give dig overblikket over de typiske spørgsmål kunderne stiller og hjælper dig til at skabe de nødvendige processer.
Kig især på de processer, der kræver daglige og månedlige opdateringer – og overvej, hvordan du kan automatisere følgende driftsopgaver:
Her er det en fordel at automatisere det tastearbejde, der er forbundet med etableringen af en leasingaftale – og som ikke behøver at blive varetaget af dine ansatte:
Uanset hvilken type leasing, din virksomhed beskæftiger sig med, vil de administrative processer være de samme – fra en leasingaftale starter, og til den slutter. Derfor bør I især kigge på jeres opgave-status-flow indenfor følgende:
Varetagelse af leasing er et stort arbejde rent ressourcemæssigt. Der er mange processer, der skal varetages, men du behøver ikke at gøre det hele manuelt. Udnyt de muligheder, du har for at automatisere nogle af processerne – så er du godt hjulpet til vækst i leasingbranchen.
Et sted at starte er i jeres kommunikation med kunderne. De stiller ofte de samme spørgsmål og skal have den samme information i et bestemt rækkefølge. Ved at imødekomme jeres kunder med svar hurtigt og effektiv kan I give dem en god oplevelse af at handle med jer. Og I kan endda gå så vidt at standardisere jeres svar for på den måde at komme jeres kunders forespørgsler i forkøbet og altså proaktivt sikrer den gode dialog med kunderne.
Vi har lavet et cheat sheet, der giver dig overblikket over de hyppigst stillede spørgsmål fra både privat- og erhvervsleasing-kunder.